Tärkeimmät avainkohdat

Kansalaisten oikeudet

Yleisellä tietosuoja-asetuksella vahvistetaan olemassa olevia oikeuksia, otetaan käyttöön uusia oikeuksia ja autetaan kansalaisia hallitsemaan paremmin henkilötietojaan. Kansalaisten oikeuksia ovat muun muassa

  • helpompi pääsy tietoihin — esimerkiksi enemmän tietoa siitä, miten kyseisiä tietoja käsitellään, ja sen varmistaminen, että tiedot annetaan selkeässä ja ymmärrettävässä muodossa
  • oikeus siirtää tiedot järjestelmästä toiseen — henkilötiedot on entistä helpompi siirtää palveluntarjoajalta toiselle
  • selkeämpi oikeus tietojen poistamiseen (”oikeus tulla unohdetuksi”) — kun henkilö ei enää halua, että hänen tietojaan käsitellään, tiedot poistetaan, paitsi jos on olemassa jokin laillinen peruste säilyttää ne
  • oikeus saada tietoa henkilötietojen tietoturvaloukkauksesta — yritysten ja organisaatioiden on ilmoitettava henkilölle viipymättä vakavista tietoturvaloukkauksista. Niiden on myös ilmoitettava asiasta asianmukaiselle tietosuojavalvontaviranomaiselle.

Yrityksiä koskevat säännöt

Yleisen tietosuoja-asetuksen tarkoituksena on luoda liiketoimintamahdollisuuksia ja edistää innovointia muun muassa seuraavin keinoin:

  • yhteiset EU:n laajuiset säännöt — yhteisestä EU:n laajuisesta tietoturvalainsäädännöstä arvioidaan kertyvän 2,3 miljardin euron säästöt vuodessa
  • viranomaisten ja laajamittaisesti tietoja käsittelevien yritysten nimeämä tietosuojavaltuutettu, joka vastaa tietosuojasta
  • yhden luukun periaate — yritysten tarvitsee ottaa yhteyttä vain yhteen tietosuojaviranomaiseen (siinä EU-maassa, jossa ne pääasiallisesti sijaitsevat)
  • EU-säännöt, jotka koskevat EU:n ulkopuolelle sijoittautuneita yrityksiä — Euroopan ulkopuolelle sijoittautuneiden yritysten on sovellettava samoja sääntöjä, kun ne tarjoavat tavaroita tai palveluja tai seuraavat henkilöiden käyttäytymistä EU:ssa
  • innovaatioille suotuisat säännöt — tietosuojatakeet otetaan huomioon tuotteissa ja palveluissa jo suunnitteluvaiheessa (sisäänrakennettu ja oletusarvoinen tietosuoja)
  • yksityisyydensuojaa parantavat tekniikat, kuten pseudonymisoiminen (kun tietojen tunnistuskentistä korvataan yksi tai useampi keinotekoisilla tunnisteilla) ja salaus (kun tiedot koodataan niin, että vain valtuutetut osapuolet voivat lukea niitä)
  • ilmoitusten poistaminen — uusissa tietosuojasäännöissä poistetaan suurin osa ilmoitusvelvollisuuksista ja niihin liittyvistä kuluista. Yksi tietosuoja-asetuksen tavoitteista on poistaa henkilötietojen vapaan liikkuvuuden esteitä EU:n sisällä. Tämä helpottaa yritysten laajenemista
  • vaikutustenarvioinnit — yritysten on tehtävä vaikutustenarviointeja, jos tietojenkäsittely voi aiheuttaa henkilön oikeuksien ja vapauksien kannalta korkean riskin
  • tietojen kirjaaminen — pk-yrityksiä ei vaadita pitämään kirjaa käsittelytoimistaan, paitsi jos tietojen käsittely voi aiheuttaa henkilön oikeuksien ja vapauksien kannalta korkean riskin
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 7.3.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Defenum Oy
Kuninkaantie 2
15550 Lahti

0 449495036
info@defenum.fi
www.tietosuojadirektiivi.fi
2885179-8

Kauppa myy EU:n tietosuoja-asetuksen noudattamiseksi tarvittavia dokumentaatiopaketteja yrityksille, elinkeinonharjoittajille ja rekisteröidyille yhdistyksille. Tuotteiden hinnat on tuotesivuilla esitetty verottomina. Myös tuotteiden verolliset (ALV 24%) hinnat on nähtävillä tuotesivulla. Maksettaessa hinnat kassalla ovat ALV 24%, jolloin loppuhinta maksettaessa sisältää arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Dokumenttipakettia tai sen osaa ei saa luovuttaa eteenpäin kolmannelle osapuolelle lukuunottamatta tähän nimenomaiseen tarkoitukseen kohdistettuja dokumentteja.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt toimitusehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt GDPR.mycashflow.fi yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilauksesta kuitin, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tämän tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä kuitti tilauksesta mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden sähköpostilla: info@tietosuojadirektiivi.fi

Toimitustavat ja -kulut

Tuotteiden toimitustapa on tiedostolataus. Maksun jälkeen ruudulla on latauslinkki, josta voi yhden kerran ladata tiedostopaketin koneellesi. Tiedostot on pakattu zip-pakkausohjelmalla. Pura pakattu tiedostopaketti koneellasi, tähän tarvitset ohjelmistoa (tarjolla ilmaisversioita internetissä) esimerkiksi Winrar.

Ttiedostojen latauksesta ei aiheudu veloitettavia kuluja. Mikäli tiedostolataus epäonnistuu toimittajasta johtumattomista syistä ja toteutamme tilaajan kanssa toimituksen muila toimenpiteillä, peritään näistä toimituskulut.

Toimitusaika

Tuotteen voi ladata välittömästi maksun jälkeen näytettävällä latauslinkillä.

Latauksen voi tehdä vain kerran, joten tee maksu sillä laitteella, johon voit tiedostopaketin ladata.

Palautusehdot

Ladattu dokumenttipaketti

Teemme ainoastaan b to b -kauppaa, sekä myymme dokumenttipaketteja rekisteröidyille yhdistyksille. Emme palauta ladatun dokumenttipaketin maksuja. Latauksen onnistuminen on tilaajan hallinnoima tapahtuma. Mikäli lautaus epäonnistuu, järjestämme toisen tavan toimittaa dokumentaatiopaketti. Ota tällöin yhteyttä alareunan lomakkeella.

Yritysten väliseen kaupankäyntiin sovelletaan kauppalain (355/1987) säännöksiä sekä yleisiä sopimusoikeudellisia periaatteita.

Lunastamaton dokumenttipaketti

Lataamatta jätetty dokumenttipaketti näkyy järjestelmässämme. Latausaikaa on 2 vrk, yksi latauskerta. Mikäli et lataa pakettia aikataulussa, ole yhteydessä toimittajaan alareunan lomakkeella. Pidä tällöin kuitti tilauksesta saatavilla. Kuitin saat maksun jälkeen sähköpostiisi.

Ongelmatilanteet

ongelmatilanteissa ota toimittajaan yhteyttä alareunan lomakkeella.